Senin, Oktober 20, 2008

munajat hati

Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-MU

dan memohan kepada-MU sesuatu yang aku tidak mengetahui hakekatnya, dan sekiranya Engkau tidak memberi ampun kepadaku dan tidak menaruh belas kasihan kepadaku, niscaya aku termasuk orang-orang yang merugi…

Segala puji hanya bagi-MU.!

Segala kemuliaan hanya milik-MU..!!

Segala perlindungan hanya milik-MU..!!

Engkaulah raja langit dan bumi.

Allahumma ya Allah, lindungilah aku dari rasa takut kepada selain Engkau,

rasa kagum kepada selain Engkau,

rasa cinta kepada selain Engkau,

dari kepatuhan kepada selain Engkau.

Ya Allah, selimuti aku dari rasa lapar akan penghargaan,..

Dari rasa dahaga akan pujian...

Yg membuata aku lupa diri dari Engkau..

Ya Allah, beri kekuatan kepadaku untuk menuju Engkau

lindungi hatiku dari kegalauan dalam melangkah,

kegamangan dalam memilih,

keraguan dalam berbuat kebaikan,

kecemasan dalam berjuang,

ketakutan akan kekurangan..

Ya Allah, ampunilah dasa-dosaku dan tindakanku yg berlebihan dalam segala urusan,

tetapkanlah pendirianku..!

tolonglah aku terhadap kaum yang kafir..

Amiiiin ya rabbal alamiin…

>>I know, Allah always with me..>>>